home / HAMIDOU HOTEL 7*
HAMIDOU HOTEL 7*
HOTEL HAMIDOU 7*

The project is located on a plot near the coast is Club Pins, Algiers. The sea view is the fundamental premise in the design of the master plan.

The program develops three Apartahotel towers and a hotel 7 *. It is a luxury hotel concept in a intelligent building.

All the buildings are dressed in glass and metal facades, looking for a futuristic aesthetic. Their shapes organizational favor the control of sea views. Put special attention to the play of shapes of the pools of Hotel, circular on the ground floor and pool deck lookout linear curve.

The global masterplan is completed with a garden outside where vials are integrated sorted movement around two large roundabouts.

El proyecto se ubica en una parcela próxima a la costa de Club de es Pins, Argel. La vista hacia el mar es la de las premisa fundamental en el diseño del plan maestro.

El programa desarrolla tres torres de Aparhoteles y un Hotel de 7*. Se trata de un concepto de hotel de lujo dentro de un edificio inteligente.

El conjunto de edificaciones se visten de fachadas en vidrio y metal, buscando una estética futurista. Sus geometrías orgánicas favorecen el control de las vistas al mar. Cabe destacar el juego de formas de las piscinas del Hotel, circular en planta baja y la piscina curva lineal mirador en cubierta.

La propuesta se completa con una urbanización exterior ajardinada en donde se integran los viales de circulación ordenados entorno a dos grandes rotondas.